PMC:s monterutställning 2012










Tack!
Otroligt fina och fantasifulla montrar och ett bra humör från alla i klassen! :)
Hälsningar från PMC.
Idag gäller det!
6 timmar (kl 17-21)
kommer
MKV-studenterna att
ställa ut sina montrar i
entrén på Högskolan
för lärande och
kommunikation.
Spänningen är hög.
Det kommer att bli en
fantastisk kväll!
Efterfrågad information om monterdagen.

Här är kartan igen som många har frågat efter.
- Klockan 15 får ni som sagt sätta ut montrarna i entrén.
- Salarna ni får bygga i är Ha211, Ha215 och Hc218.
Tack för deltagandet under redovisningsdagen!
Vi i PMC vill tacka er i klassen, examinatoerer/handledare och uppdragsgivare för ert deltagande under redovisningsdagen idag. Jag hoppas att ni tycker att redovisningsdagen var roligare än vad de är i vanliga fall :) Vi i PMC är nöjda med dagen och det har varit intressant att lyssna på era presentationer.
Grupp 9 – Lokaltidningen Lund & Fun Radio presenterar: 48h i Köpenhamn
Gruppen består av: Kristofer Karlberg, Rebecka Holm och Johanna Nymberg.
Inriktning: Alla tre läser PR.
Projektet som gruppen ska genomföra är att marknadsföra Lokaltidningen Lund och Fun Radio genom en resetävling.
- Det är en tävling som utgör själva marknadsföringen och den går ut på att de tävlande ska berätta vad man absolut inte får missa under 48 timmar i Köpenhamn. Tio vinnare kommer utses, och de som vinner får ta med sig varsin vän till Köpenhamn under helgen 24-26 augusti, säger Kristofer Karlberg.
Målet med projektet är att så många som möjligt ska delta i tävlingen. Ju fler deltagare i tävlingen, desto mer uppmärksamhet kommer deras projektägare att få. Projektarbetet fick gruppen genom Rebecka Holms praktikplats. Rebecka är också projektledare i gruppen.
- Vi förväntar oss ett stort deltagande i tävlingen och nöjda projektägare. Vi hoppas också lära oss mer om marknadsföring och allt vad det innebär, säger Kristofer.
Varför ska man besöka er monter under PMC 2012?
- För att den kommer vara asfet! säger Kristofer.
Kontakt till projektgruppen: Mejl till projektledaren Rebecka Holm: [email protected].
Grupp 21 - Hälsans Dag 2012
Gruppen består av: Paulina Olausson, Sofia Johansson, Frida Kuikka och Sara Arvidsson.
Projektgruppens uppdrag är att planera och genomföra Hälsans Dag för högskolestudenterna i Jönköping, ett hälsoevenemang som i år har temat drivkraft.
- Målet är att uppmärksamma, informera och inspirera studenterna till en hälsosam livsstil på ett roligt och engagerande sätt. Dels genom utställare som marknadsför sin verksamhet och genom en föreläsare i personlig utveckling samt tävlingar med fina priser. Vårt mål är även att Studenthälsan ska bli synligare bland studenterna, säger Sara Arvidsson.
Gruppen fick sitt projekt på uppdrag av Studenthälsan. De anmälde sitt intresse för projektet när de såg att projektet fanns som förslag på lärplattformen Ping Pong.
- Vi vill lära oss mer om hur man planerar och genomför ett evenemang och att det ska vara inspirerande, givande och roligt, säger Frida Kuikka.
Varför ska man besöka er monter under PMC 2012?
- För att bli hälsoinspirerad och hitta er drivkraft och såklart för att delta i en rolig tävling med möjlighet att vinna ett fint pris, säger Sofia Johansson.
Inrikningar: Sara Arvidsson och Sofia Johansson läser Organisationskommunikation, Frida Kuikka läser Medieproduktion och Paulina Olausson läser PR.
Uppdragsgivare: Studenthälsan i Jönköping.
Kontakt till projektgruppen: [email protected] eller mejl till projektledaren Sara Arvidsson: [email protected].
Grupp 13 – Fryshuset, kommunikationsplan

Gruppen består av: Carin Bengtsson, Caroline Olofsson och Annie Jönsson.
Två som läser PR som inriktning och en som läser Orko ska tillsammans göra ett projektarbete åt Fryshuset i Stockholm.
- Vi ska utforma en kommunikationsplan till utbildningsverksamheten som är en del av Fryshuset, säger Annie Jönsson.
Utifrån kommunikationsplanen ska gruppen sedan göra en informationsbroschyr.
- Broschyren ska sammanfatta deras tjänster inom ledarskap och handledning, säger Carin Bengtsson.
Projektarbetet fick gruppen genom att Carin hade sin praktik på Fryshuset. Målet med projektet är att Fryrhuset ska få större kännedom internt om vad utbildningsverksamheten gör. Målet är även att ta fram en kommunikationsplan som de ska använda sig av i broschyren som bland annat kommer berätta om hur de ska kommunicera, med vilka och via vilka kanaler.
- Våra förväntningar av projektet är så klart att de ska ha användning av det som vi har gjort. Vi vill även att det ska se proffsigt gjort, säger Carin.
- Det kommer också vara en bra erfarenhet. Vi kommer att lära oss hur man gör en kommunikationsplan, säger Annie.
Varför ska man besöka er monter under PMC 2012?
- Vi kommer förhoppningsvis ha material från Fryshuset att dela ut, säger Annie.
- Vi kommer ha någon form av aktivitet i montern, säger Caroline Olofsson.
Kontakt till projektgruppen: Mejl till projektledaren Carin Bengtsson: [email protected].
Tiderna till redovisningen och information om bord
Hej!
Här visar jag igen era tider och vilka salar ni ska vara i på måndag.

Klicka på bilden för större. Att det är olika storlek på texten är ingen fara, så ser det inte ut på det slutgiltiga.
Bordet till monterdagen är ca 50 cm bredd x 120 cm längd och det finns ett till varje grupp.
Grupp 10 – IFK Skövde Fotboll

Gruppen består av: Jozo Glavas, Carl Frick och Axel Norén(frånvarande på bilden).
Axel Norén, som är projektledare för projektgruppen, hade sin praktik på IFK Skövdes egna tidning Blåvita Sidor. Genom kontakter på tidningen fick gruppen i uppdrag att ta fram ett koncept för en bilaga som ska ges ut tillsammans med Blåvita Sidor.
- Vårt projekt är att ta fram en bilaga åt IFK Skövde som de förhoppningsvis kommer ge ut en gång i månaden i samband med deras fotbollscuper under fotbollssäsongen tillsammans med deras vanliga klubbtidning, säger Jozo Glavas.
- Bilagan kommer innehålla 20 sidor, där fem och en halv sida kommer vara texter. Resten av sidorna kommer innehålla bilder och platser för annonser, säger Carl Frick.
När projektgruppen har tagit fram konceptet för bilagan är det upp till IFK Skövde att avgöra om de vill använda den eller inte.
- Målet med projektet är att ta fram ett lyckat koncept så vi hoppas att de kommer vilja ge ut bilagan kontinuerligt, säger Carl.
- Våra förväntningar med projektarbetet är att vi ska göra ett bra arbete, både journalistiskt och layout-mässigt, säger Jozo.
Inriktning: Medieproduktion.
Uppdragsgivare: IFK Skövde.
Varför ska man besöka er monter under PMC 2012?
- För att vår monter kommer vara snyggast av alla! säger Jozo självsäkert.
- Vi kommer visa upp våra artiklar och bilder som vi har med i bilagan, säger Carl.
Kontakt till projektgruppen: Mejl till Carl Frick: [email protected].
Förberedelser inför PMC 2012 - Bakdag!
Idag har jag(Malin), Maja och Peter bakat chokladmuffins för glatta livet. För under PMC 2012 den 29 maj tänkte vi nämligen bjuda på lite godsaker, däribland dessa muffins som vi bakade idag. Det tog närmare tre timmar att baka och det blev totalt hela 210 stycken! Det blev mängder med plåtar och det gick åt bland annat ett kilo margarin och 25 ägg. Så det var en hel del smet. Under tiden som vi bakade tog vi så klart en del bilder:






Ännu mer viktig information :)
Vi har bara fått svar från en grupp som vill ha med sig uppdragsgivare.
Grupp 8 - Lindahls Mejeriprodukter, en webbhandbok

Gruppen består av: Elin Östberg, Denise Permerud, Mea Andersson, Emma Persson och Kristin Nyberg.
- Vi ska göra en webanalys av två av Lindahls Mejeriprodukters digitala plattformar, deras hemsida och Facebook, säger Mea Andersson.
Webanalysen ska sedan resultera i en handbok med tips på hur de ska använda de olika plattformarna i marknadsföringssyfte. Lindahls vill veta vad som ger respons och varför.
- Vi kollar på interaktiviteten på Facebook genom statistiken som finns att se där och går själva igenom inlägg för att se mer detaljerat vad som ger respons och vad det är för respons som ges, säger Kristin Nyberg.
- På deras hemsida tittar vi på användarmönstret genom verktyget Google Analytics, säger Denise Permerud.
Målet med webbhandboken är att Lindahls Mejeriprodukter ska bli effektivare på sina digitala plattformar genom de rekomendationer som gruppen kommer att ta fram.
- De kommer spara mycket tid om de i förväg vet vad som ger mycket respons och ”likes”, säger Mea.
- Vi vill få Lindahls att förstå att det är till affärsnytta att vara aktiva på Facebook och att det inte är ett ”måste” bara för att andra företag har det, säger Kristin.
Projektet fick gruppen genom Emma Persson, som också är projektledare.
- Jag hade min praktik på Lindahls mejeriprodukter och frågade då om de hade något projekt och fick det här förslaget, säger Emma.
Det gruppen förväntar sig av projektarbetet är att de ska lära sig mer om webb och webbanalyser samt hur man arbetar i projekt.
- Under praktiken var det tydligt att man arbetar mycket i projekt och därför är den här kursen väldigt nyttig, säger Denise.
Uppdragsgivare: Lindahls Mejeriprodukter (marknadsavdelningen).
Varför ska man besöka er monter under PMC 2012?
- Om man vill veta mer om vad som genererar aktivitet i sociala medier, säger Kristin.
- Är man nyfiken på webstrategi ska man ta en sväng förbi vår monter, säger Mea.
- Vi kommer ha en interaktiv monter och ge ett varmt mottagande, säger Elin Östberg.
Kontakt till projektgruppen: Mejl till projektledaren Emma Persson: [email protected].
Tipsa era uppdragsgivare!
Säg till era uppdragsgivare att komma och lyssna på era redovisningar. Ni har ju en utsatt tid så de vet när just ni ska redovisa.
Och som sagt, tipsa dem om att komma och titta på er monterutställning också!
Hälsningar PMC
Grupp 18 - Skövde Studentkår, marknadsföring mot studenter

Gruppen består av: Lisa Bring.
Lisa Bring läser Medieproduktion som inriktning och gör sitt projekt i Skövde tillsammans med Skövde Studentkår. Trots att hon är ensam i projektet från utbildningen i Jönköping så är hon inte ensam i sin projektgrupp.
- Vi är totalt nio stycken som arbetar med projektet. Det är jag, en som är anställd på Studentkåren och sju stycken som jobbar ideellt med detta, säger Lisa Bring.
Projektet som de gör är att marknadsföra vad Studentkåren gör till sudenterna i Skövde. I Skövde har de inget kårobligatorie som vi har i Jönköping och därför måste de jobba hårt med att marknadsföra sig.
- Min del i projektet är att ta fram affischer, broschyrer och flyers som ska delas ut i höst under insparken. Det de andra i projektgruppen gör är att planera olika aktiviteter för de nya studenterna, säger Lisa.
Lisa fick projektet genom att hon känner en person som jobbar på Skövde Studentkår och frågade om de hade något projekt pågång.
- Målet med projektet är att de ska få fler medlemmar för att få en bättre ekonomi. Idag är 30 procent av alla studenter medlemmar, men effektmålet är att komma upp i 50 procent.
- Det jag förväntar mig av projektet är att jag ska få testa på hur det är att få vara informatör. Det är kul att jobba med grafisk formgivning och jag hoppas att studenterna att kommer läsa mitt material under insparken.
Uppdragsgivare: Oscar Danielsson, vice ordförande på Skövde Studentkår och projektledare.
Varför ska man besöka din monter under PMC 2012?
- För att jag kommer visa upp det jag har gjort. Jag kommer säkert kunna låna material från Studentkåren för att få fram mitt budskap.
Kontakt till projektgruppen: Mejl till Lisa Bring: [email protected].